Seg uppdatering

En video på Kmel, Casper & Flea Rock

Sedan några fakta bakom ett par breakbeats samplade i raplåtar!


STRAIGHT SESSION







Jo, jag har nämligen suttit den senaste tiden och pluggat på var alla samples i vissa låtar kommer ifrån!
..Vi kan börja med Das EFX - They Want EFX som jag tror många breakare känner igen genom:
"Bomstickedy-bomstickedy-bomhauh!"..
 
Då är ju frågan, varifrån kommer detta grymma beat ifrån som får en att vilja toprocka hela natten?..


Jo faktiskt från James Brown / The J.B.'s - Blind Man Can See It.. (jag kunde inte tro mina öron när jag hörde det)

Das EFX - They Want EFX


James Brown / The J.B.'s - Blind Man Can See It (1:07)



Nästa två samples kommer faktiskt från samma låt..
Låtarna The Narcicist - Graff Writers (svenska) & Eminem - My Name Is
Deras beats är samplade just från en och samma låt..
Labi Siffre - I Got The Blues..

The Narcicist - Graff Writers


Eminem - My Name Is


Labi Siffre - I Got The Blues (0:01 & 2:10)




Kommer upp med nya breakbeats och samples imorgon eller så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0